Avís | Aviso

=> Versió en català (la primera part de l'entrada)

=> Versión en castellano (a continuación del texto catalán)

dilluns, 8 de novembre del 2010

Banderes (Banderas)

[Entrada número 10 / 10]

Fa uns mesos vaig descobrir l'existència d'una bandera per als bisexuals i no vaig poder resistir la temptació d'afegir-la al meu blog, però al obrir de nou el blog no ho he fet. Bé, tampoc he posat la bandera independentista de la meva terra que hi tenia en aquell blog.

Tot i que em considero bisexual fa molt de temps que no tinc relacions sexuals amb cap dona, fa una colla d'anys que tinc un comportament totalment homosexual. Això no vol dir res ja que també he tingut una llarga etapa de comportament totalment heterosexual i la veritat és que la major part de la meva vida he estat compaginant una cosa amb l'altre, és a dir he estat bisexual.

Llavors, perquè em resisteixo a posar la bandera? Doncs, perquè em sembla que les banderes, com les fronteres, divideixen i encasellen, i el meu objectiu no és dividir, no és encasellar-me ni encasellar a la gent per les seves preferències sexuals.

Des del punt de vista egoista penso que als bisexuals ens agrada tant el fet homosexual com l'heterosexual, ens atreuen tant els homosexuals del nostre sexe, com els heterosexuals del sexe contrari, quin sentit pot tenir diferenciar-nos d'uns o dels altres? Tot i que no és això el que més em preocupa.

Em preocupa, com he dit a bastament, que no crec que ningú sigui res en el sentit pur. Jo conec a gent bàsicament heterosexual que han tingut les seves experiències homosexuals i a gent homosexual que ha tingut relacions heterosexuals més o menys completes i satisfactòries... Per això no crec que sigui bo encasellar-se, tancar-se en un postulat, en una definició... A més, crec que tots evolucionem i em sembla que el lògic és deixar-nos les portes obertes a totes les possibilitats, tant en el sentit de les preferències sexual com en els altres.

Finalment comentaré un fet recent, la proposta de república LGBT. Des del meu punt de vista una república LGBT podria tenir tant de sentit com un una república dels que tenen els ulls blaus, o una dels optimistes... I és que en realitat em pregunto: per què n'hem de fer bandera d'un determinat tret personal? Està clar que en som, que és una de les coses que som, però som molt més que això.

Una abraçada.



Banderes (Banderas)


Hace unos meses descubrí la existencia de una bandera para los bisexuales y no pude resistir la tentación de añadirla a mi blog, pero al abrir de nuevo el blog no lo he hecho. Bueno, tampoco he puesto la bandera independentista de la mi tierra que tenía en aquel blog.

Aunque me considero bisexual hace mucho tiempo que no tengo relaciones sexuales con ninguna mujer, hace unos cuantos años que tengo un comportamiento totalmente homosexual. Esto no quiere decir nada ya que también he tenido una larga etapa de comportamiento totalmente heterosexual y la verdad es que la mayor parte de mi vida he estado compaginando una cosa con la otra, es decir he sido bisexual.

Entonces ¿porque me resisto a poner la bandera? Pues, porque me parece que las banderas, como las fronteras, dividen y encasillan, y mi objetivo no es dividir, no es encasillarme ni encasillar a la gente por sus preferencias sexuales.

Desde el punto de vista egoísta pienso que los bisexuales nos gusta tanto el hecho homosexual como la heterosexual, nos atraen tanto los homosexuales de nuestro sexo, como los heterosexuales del sexo contrario, qué sentido puede tener diferenciarnos de unos u otros? Aunque no es eso lo que más me preocupa.

Me preocupa, como he dicho suficientes veces, que no creo que nadie sea nada en el sentido puro. Yo conozco a gente básicamente heterosexual que han tenido sus experiencias homosexuales y gente homosexual que ha tenido relaciones heterosexuales más o menos completas y satisfactorias... Por eso no creo que sea bueno encasillarse, encerrarse en un postulado, en una definición... Además, creo que todos evolucionamos y me parece que lo lógico es dejarnos las puertas abiertas a todas las posibilidades, tanto en el sentido de las preferencias sexual como en los demás.

Finalmente comentaré un hecho reciente, la propuesta de república LGBT. Desde mi punto de vista una república LGBT podría tener tanto sentido como un una república de los que tienen los ojos azules, o una de los optimistas... Y es que en realidad me pregunto: ¿Por qué tenemos que hacer bandera de un determinado rasgo personal? Está claro que lo somos, que es una de las cosas que somos, pero somos mucho más que eso.

Un abrazo.

2 comentaris:

Maxtian ha dit...

Pues, yo creo que todos somos una mezcla de idenetidades, y que las usamos según cada circustancia que se nos presente. Es, en verdad, imposible tratar de categorizarse en un único grupo, ya que eso nos fragmenta como sociedad.

Un beso, saludos!

Peace-for-ever ha dit...

Maxtian:
Estamos de acuerdo, pero solo es un aspecto del problema, ya que intentar falsear esa realidad, querer que la gente se defina al final no hace más que discriminar de una forma o de otra.

Muchas gracias por pasarte y comentar.

Un abrazo.

Publica un comentari a l'entrada