Avís | Aviso

=> Versió en català (la primera part de l'entrada)

=> Versión en castellano (a continuación del texto catalán)

dilluns, 22 de novembre del 2010

El diàleg (el diálogo)

[Entrada número 14 / 14]

En català diem parlant la gent s'entén i, tristament, moltes vegades ens n'oblidem. Quan la gent ens coneixem molt, quan ens tenim molt vistos, a vegades sobren les paraules perquè sabem llegir les mirades, les expressions facials i fins i tot el gest... Però es tan fàcil equivocar-se, tant que es preferible corroborar-ho amb la paraula: et veig content avui, tinc la sensació que estàs preocupat per alguna cosa, sembles trist, o coses per l'estil poden servir per iniciar aquest diàleg de corroboració del que un està interpretant... D'això les bones mares en saben força.

També passa que moltes vegades no tenim ganes de parlar-ne amb ningú o de parlar-ne en concret amb la persona que ens ho demana i mentim: no, no em passa res; jo trist? Es que he dormit malament (i per què has dormit malament, mamarratxo?); etc.

No s'hi val el se n'hauria hagut d'adonar que moltes parelles s'exigeixen i mentre un es pensa que tot va bé l'altre està passant les de Caín... Això sol passar amb massa freqüència entre les parelles. Un pensa si m'estima se n'adonarà que no estic bé, i l'altre mentrestant pensa està cansat/da; està dormint malament (però no es planteja: per què dorm malament?)... I no s'adona de res. Perquè l'amor no ens connecta, no estableix una comunicació còsmica entre la parella que substitueix el diàleg, el parlar-ne...

I a mi em fa por preguntar per no semblar ruc, per no semblar que no m'adono del que passa al meu voltant, per no semblar que no entenc el que em diuen... Fatal, això és fatal. I a poc a poc les coses es van podrint, i les relacions van degenerant, es degraden i ens ferim l'un a l'altre, ens ferim profundament.

Parlem-ne?

Una abraçada.



El diàleg (el diálogo)


En catalán decimos hablando se entiende la gente y, tristemente, muchas veces nos olvidamos de ello. Cuando la gente nos conocemos mucho, cuando nos tenemos muy vistos, a veces sobran las palabras porque sabemos leer las miradas, las expresiones faciales e incluso los gestos... Pero es tan fácil equivocarse, tanto que es preferible corroborarlo con las palabras: te veo contento hoy, tengo la sensación de que estás preocupado por algo, pareces triste, o cosas por el estilo pueden servir para iniciar ese diálogo de corroboración de lo que uno está interpretando... De eso las buenas madres saben bastante.

También sucede que muchas veces no tenemos ganas de hablar con nadie o de hablar en concreto con la persona que nos lo pregunta y mentimos: no, no me pasa nada, ¿yo triste? Es que he dormido mal (y ¿por qué has dormido mal, mamarracho?), etc.

No vale el habría tenido que darse cuenta que muchas parejas se exigen y mientras uno piensa que todo va bien el otro está pasando las de Caín... Esto suele ocurrir con demasiada frecuencia entre las parejas. Uno piensa si me quiere se dará cuenta que no estoy bien, y el otro mientras piensa está cansado/a, está durmiendo mal (pero no se plantea: ¿por qué duerme mal?)... Y no se da cuenta de nada. Porque el amor no nos conecta, no establece una comunicación cósmica entre la pareja que sustituye el diálogo, el hablarlo...

Y a mí me da miedo preguntar para no parecer tonto, por no parecer que no me doy cuenta de lo que sucede a mi alrededor, para no parecer que no entiendo lo que me dicen... Fatal, eso es fatal. Y poco a poco las cosas se van pudriendo, y las relaciones van degenerando, se degradan y nos herimos el uno al otro, nos herimos profundamente.

¿Hablamos de ello?

Un abrazo.

2 comentaris:

Rosario Esquivel ha dit...

Gracias por este post, me lo he topado en un momento clave.

Buen día!

Peace-for-ever ha dit...

Rosario Esquivel:
Gracias a ti por leer mi blog y por dejar tu comentario. Me alegría mucho haberte sido útil.

Un abrazo.

Publica un comentari a l'entrada