Avís | Aviso

=> Versió en català (la primera part de l'entrada)

=> Versión en castellano (a continuación del texto catalán)

dissabte, 14 de setembre del 2013

És el destí? --- ¿Es el destino?

[Entrada 279]

És el destí?


S'assegura que la majoria de les persones que tenen l'oportunitat de començar la seva vida de nou, des de zero, acaben fent una vida molt similar a la que havien deixat. Són molt poques les persones que saben canviar de vida. És el seu destí?

Crec que no, que no és el seu destí. Per començar perquè no crec en el destí com un condicionant inexorable de la nostra vida, com una potència sobrehumana que fixa per endavant el curs dels esdeveniments i la sort reservada a cadascú. En canvi crec que cadascú és l'arquitecte de la seva vida, que amb les seves reaccions i amb les seves decisions acaba construint la seva vida, el seu destí (entès en aquest cas com el fi o objectiu d'una persona a la vida).

Per això quan una persona torna a començar, si no és molt conscient d'això, si no sap canviar la seva manera de reaccionar o de prendre les decisions acaba al mateix lloc on havia anat a parar en la primera oportunitat.

Estic d'acord, i em sembla obvi, que hi ha elements de sort, d'oportunitat, de ser al lloc oportú en el moment oportú, però també s'ha de saber aprofitar aquestes ocasions o oportunitats. L'ocasió la pinten calba perquè no es pot agafar pels pèls...

Els que han jugat a futbol saben que no sempre el que es queda sol davant de la porteria, sense porter ni defensa que el destorbi fa el gol. De fet, el jugador només ha de tocar lleugerament la pilota perquè entri a la porteria. En aquest cas el gol només depèn de l'habilitat i concentració del davanter, però ha de ser allí, al lloc adequat en el moment adequat per poder-lo fer.

D'altra banda no sempre que un davanter aconsegueix quedar-se sol amb la pilota davant del porter aconsegueix un gol, aquí hi ha tres factors importants, la habilitat i concentració del davanter, la habilitat i concentració del porter, i la sort. Només el primer factor depèn totalment del davanter ja que està clar que un davanter poc concentrat o poc hàbil difícilment aconseguirà el gol, i aquest és el tema, el davanter treballa el seu destí amb la seva habilitat i la seva concentració.

La tesi d'aquest post seria aquesta doncs: no cal gaire sort perquè la nostra vida vagi cap on vulguem sempre que tinguem clar el que volem i ens hi llancem decididament.

Una abraçada.






¿Es el destino?


Se asegura que la mayoría de las personas que tienen la oportunidad de comenzar su vida de nuevo, desde cero, acaban haciendo una vida muy similar a la que habían dejado. Son muy pocas las personas que saben cambiar de vida. ¿Es su destino?

Creo que no, que no es su destino. Para empezar porque no creo en el destino como un condicionante inexorable de nuestra vida, como una potencia sobrehumana que fija de antemano el curso de los acontecimientos y la suerte reservada a cada uno. En cambio creo que cada uno es el arquitecto de su vida, que con sus reacciones y con sus decisiones acaba construyendo su vida, su destino (entendido en este caso como el fin u objetivo de una persona en la vida).

Por eso cuando una persona vuelve a empezar, si no es muy consciente de eso, si no sabe cambiar su manera de reaccionar o de tomar las decisiones acaba en el mismo lugar donde había ido a parar en la primera oportunidad.

Estoy de acuerdo, y me parece obvio, que hay elementos de suerte, de oportunidad, de estar en el lugar oportuno en el momento oportuno, pero también hay que saber aprovechar estas ocasiones u oportunidades. La ocasión la pintan calva porque no se puede coger por los pelos...

Los que han jugado futbol saben que no siempre que se queda solo ante la portería, sin portero (arquero, guardameta o golero) ni defensa (defensor o zaguero) que le estorbe mete el gol. De hecho, el jugador sólo tiene que tocar ligeramente el balón para que entre en la porteria. En este caso el gol sólo depende de la habilidad y concentración del delantero (atacante), pero tiene que estar allí, en el lugar adecuado en el momento adecuado para poder hacerlo..

Por otra parte no siempre que un delantero consigue quedarse solo con el balón ante el portero consigue un gol, aquí hay tres factores importantes, la habilidad y concentración del delantero, la habilidad y concentración del portero, y la suerte. Solamente el primer factor depende totalmente del delantero ya que está claro que un delantero poco concentrado o poco hábil difícilmente conseguirá el gol, y este es el tema, el delantero trabaja su destino con su habilidad y su concentración.

La tesis de este post sería esta pues: No hace falta mucha suerte para que nuestra vida vaya hacia donde queramos siempre que tengamos claro lo que queremos y nos lancemos a ello decididamente.

Un abrazo.

2 comentaris:

Bactèria. ha dit...

A la fi dius quelcom amb certa sensatesa Josep,
Lloat sigui el senyor xD.

Keep it up ! Bitch!

Josep Peaceforever ha dit...

Vaja home, fins ara no ho havia encertat?

Seriosament. M'alegra que t'hagi convençut.

Moltes gràcies per passar i molt especialment pel comentari.

Una abraçada.


--- Traducción de los comentarios precedentes en catalán ---
@Bactèria. dijo...
Al fin dices algo con cierta sensatez Josep,
Alabado sea el señor xD.

Keep it up! Bitch! (¡Sigue así! ¡Puta!)
16 de septiembre de 2013 10:36


@Josep Peaceforever dijo...
Vaya hombre, ¿hasta ahora no lo había acertado?

Seriamente. Me alegra que te haya convencido.

Muchas gracias por pasar y muy especialmente por el comentario.

Un abrazo.
--- ----------------------------------------- ---

Publica un comentari a l'entrada